Straver Communicatie
en beleveniscommunicatie projecten.
De praktijkvoorbeelden
Martell cognac en Flairck
|
Martell
cognac is een van de meest prestigieuze cognacs ter
wereld. Dit A-merk wil zich positioneren bij jonge welstandige
consumenten. Binnen een concept van beleveniscommunicatie
werd een tournee van de muziekgroep Flairck, langs bijna 100
theaters, centraal gezet. Een culturele kapstok ontstond voor:
retaileracties, landelijke affichering, TV-exposure en relatie-momenten.
Met als resultaat een verhoogde omzet, free publicity
en imagobevestiging. |
Het Nederlands Rode Kruis (NRK)
en RTL4
Het Rode
Kruis is afhankelijk van de werving van donateurs en vrijwilligers.
Een jaarlijks TV programma via RTL4 moet dat bereiken. Straver
Communicatie ontwikkelde in samenwerking met Endemol Special Projects
een nieuw programmaconcept gepresenteerd door Ursul de Geer. Straver
treedt op als executive producer namens de opdrachtgever, selecteert
gasten en TV beelden, geeft issue - en integriteitadviezen ter
bewaking van de gevoelige corporate en non politieke identity
van het Rode Kruis. Het resultaat aan het eind van een avondvullend
TV programma: duizenden donateurs en enkele honderden vrijwilligers
erbij. |
|
DTZ Zadelhoff Vastgoed en The Residence
Polo Cup
|
Nederlands grootste vastgoedmakelaar
DTZ bestaat 25 jaar, fuseert en presenteert haar nieuwe internationale
huisstijl. Straver Commu-nicatie ontwikkelt een exclusief en mediageniek
paardenpolo evenement op het Haagse Malieveld. Ruim 1.200 gasten
zijn aan- wezig. Van captains of industry, politiek en artiesten
tot prominenten en koninklijk huis worden ontvangen in luxe tenten
paviljoens. Rond dit evenement produceert Straver Communicatie
het TV programma Achter de Schermen i.s.m. de TROS. Het bureau
draagt verder zorg voor het events-management, huisstijlbewaking,
mediaproductie, de PR en promotie. |
Koopwoningenbeurs
|
Een grote gemeente wil
bewoners van lage huurhuizen laten doorstromen naar aantrekkelijk
koopwoningen op Vinex locaties. Straver Communicatie ontvangt
de opdracht een concept en campagne te ontwikkelen. De Koop-woningenbeurs
ontstaat. Een grootschalig beurs concept waar fysieke ontmoeting
tussen markt en makelaardij mogelijk is. Om optimaal te communiceren
en aandacht te genereren realiseert het bureau rond de beurs krantenspecials,
full color magazines, persmeetings en een congres met de staats-secretaris
van Volkshuisvesting. |
Nederland Attractief
In samenwerking met het Nederlands
Bureau voor Toerisme werkt Straver Communicatie aan een uniek evenement
waar de Nederlandse vrije tijdsmarkt zich presenteert. Van Efteling
tot Tussaud.Van museum tot casino. Binnen een bijzonder beursconcept
ontstaat een collectief evenement. Ondersteuning door alle vormen
van media, radio, TV, kranten, bill boarding, flyers en meer. Het
publiek waant zich in een live attractiebrochure. Zij maken driedimensionaal
kennis met de deel -nemers. Dat is immers de kracht van de deelnemers.
Speciale acties stimuleren aandacht. En Nederland Attractieland zit
in de lift.
De Nederlandse Spoorwegen en nieuwe generatie
stations
|
De NS ontwikkelde een
nieuwe generatie (piramide) stations. Straver werd gevraagd een
concept te ontwikkelen voor een media en openingsspektakel. Het
concept richt zich op de NS en politieke top en belangenorganisaties.
Er wordt een theaterconcept en buiten -evenement ontwikkeld. Relaties
worden door een klank-, licht- en beeldenspel meegevoerd door
het oude Egypte. Buiten ontstaat een massaal evenement voor het
publiek. Het thema Indiana Jones voert daar de bezoekers mee in
een uitdagende wereld. Het nieuwe elan van de spoorwegen komt
tot uiting. Met TV coverage door het NOS journaal, RTL nieuws
en schrijvende media. |
Jaap van Zweden in concert
Sinds vele jaren voerde
Straver communicatie het sponsormanagement van Jaap van Zweden.
Via grootschalige (inter)nationale concertreeksen worden organisaties
als de KLM, Renault en het VSB fonds de mogelijkheid geboden zich
via communi -catie te associëren met Jaap van Zweden. Straver
draagt zorg voor concept ontwikkeling, communicatiemiddelen, contractbegeleiding
en mediacontacten. |
|
Dagblad Unie en Altijd in de buurt show.
De Dagblad Unie wil haar Huis aan Huiskranten
dichter bij de doelgroep brengen en de commerciële binding met
adverteerdergroepen versterken. Straver Communicatie ontwikkelde daarvoor
de Altijd in de buurtshow. Een roadshow langs grootschalige winkellocaties.
Het publiek komt door entertainment, interactieve spelen, prijsvragen
en affichering bijna fysiek in aanraking met de kranten en de mensen
erachter. De winkellocaties biedt de kranten een platform om in store
te communiceren en door een collectieve benadering de advertentieomzet
van retailers vergroot. Een sympathiek en effectief medium ontstaat.
Dat jaren bestaansrecht en effect heeft. Met stijgende advertentieomzetten
en naamsbekendheid.
European Festivities
|
Na Frankrijk, Duitsland
is nu Nederland aan de beurt om de European Festivities te organiseren.
Straver Communicatie wordt ingeschakeld om bij te dragen aan het
bidboek en conceptontwikkeling van dit megaproject. Uiteindelijk
voert het bureau het totale ventsmanagement. Een vierdaags grootstedelijk
event ontstaat. Compleet met themadorpen, TV journaals, VIP ontvangsten,
concerten, congressen, exposities, gala’s, magazines en
affichering. En 400.000 bezoekers met dagelijks TV aandacht in
bijna alle actualiteitenrubrieken en dagbladen. Een team werkt
meer dan 1,5 jaar aan het project. |
Wereld Omroep Nederland 60 jaar
Onze eigen
Wereld Omroep bestaat 60 jaar. Straver ontwikkeld een concept
onder het thema “”Het beeld van Nederland””
Binnen dit concept kunnen zowel de radio als TV afdeling zich
fysiek presenteren. Het thema geeft via een “beeldentuin”
rond het gebouw uiting aan alle facetten van Nederland. En geeft
dus verbeelding van de programmering van de WON. Het concept is
beeld-,geluids- en nieuwswaardig. Geeft gelegenheid om omroepcollega’s
te ontmoeten. Compleet met entertainment, concerten en hospitality.
|
|
Aanpakfestival – een totaalmanifestatie
Het stadsdeel Zuid West Den Haag (60.000
bewoners) heeft een intensieve tijd van renovatie en stadsvernieuwing
achter de rug. Binnen een totaal concept ontstaat het Woningbouw festival.
Een unieke prijsvraag voor bewoners om eigen woningen ontwerpen. En
daadwerkelijk worden de winnende ontwerpen gerealiseerd. De voorloper
van individuele stadsarchitectuur ontstaat. Met alle media aandacht
van dien. Het project kunst aan de gevel ontstaat. De grauwe hoge
muren van flats worden voorzien van immense kunstuitingen. Natuurlijk
binnen de wensen van mensen. Ter afsluiting van het geheel wordt een
slotmanifestatie gehouden. Van sport in het FC Den Haag stadion, festiviteiten
in de wijken tot wekenlange consumentenacties in de winkels. Feestelijkheden,
en beleef het sociale leven. Resultaat: sociale activering van bewoners,
trotsheid op de wijk. De prettige woonbeleving is weer terug. Thuis
en op de straat.
The
Rosenberg Trio en FDC hypotheekadviseurs
|
FDC hypotheekadviseurs
is de 4e grote hypotheek- keten in Nederland met bijna 60
kantoren. Via een sponsor-programma ontwikkelde Straver
Communicatie een verbintenis met het vermaarde The Rosenberg
Trio. |
Een aantal jaren vormen de Nederlandse
theaters waar het trio speelt een communicatie platform voor
stijlvolle ontvangsten van klanten en relaties van de hypotheekketen.
Er worden speciale Cd’s geprodu- ceerd en speelt de muziek
en het Trio een rol bij commercials en advertising. Er ontstaat
een fenomeen waar de RTV en schrijvende media graag aan meewerken
en tal van additionele reclame uitingen ontstaan. Het resultaat,
veel interne motivatie, uitbreiding van het aantal kantoren,
stimulering van het aantal bemiddelingen, stijging van de naamsbekendheid
en imagoverbetering.
Koninginnenach Den Haag
Het fenomeen Koninginnenach ontstaat in, hoe kan het ook anders
in Den Haag. De nacht voor de Koninginnedag bruist het nachtleven
in de Hofstad. Podia, 150.000 bezoekers, en actieve horeca.
De popstad komt tot leven. Maar het evenement moet groeien –
naar inhoud, betekenis en in de media. Dat betekent een financiële
impuls. Straver Communicatie realiseert een sponsorplan, werft
fondsen, creëert media-middelen en adviseert in het totaal
concept. Het resultaat is dat dit evenement landelijke bekendheid
heeft en niet meer weg te denken is. En als aanhaker voor wisselende
merken als Heineken, Fortis en Drum. Met ieder op zich weer
spin off acties en campagnes.
Nederlands Zuivelbureau
en kaaskeurderkeuringen!
|
Een onderdeel
van de Nederlands Kaaspromotie is het Nederlands Kaaskeurder
Concours. Niet de kazen ter keuring maar de kaas -keurders
zelf. Want hun niveau bepaalt de kaaskwaliteit. Straver’s
bureau wordt gevraagd een nieuw concept voor de prijsuitreiking
en media-aandacht te realiseren.
|
In het Goudse theater ontstaat
een media event. Compleet met show, prominenten, sponsoring
door grote kaasmerken, interviews door kranten en veel uniek
beeld -materiaal. Nog nooit zag Nederland zoveel kaas -specialisten
bijeen, Nog nooit zoveel Nederlandse kaas- soorten op een plek
bijeen. Het theatertoneel vormt een grote trotse kaasplank.
Woningbeheer oprichtingseminar
De Woningbeheer NV maakt zich los van de gemeente. Zij wordt
beheerder van meer dan 10.000 woningen. Straver Communicatie
krijgt de opdracht om dat als startmoment te laten beleven door
medewerkers, politiek en media. Een bijzonder seminar ontstaat.
Binnen een redactionele formule wordt in een talkshow o.l.v.
Volkskrant’s Jan Tromp een interactieve discussie gevoerd
met kop -stukken uit de Volkshuisvestingwereld. Om de nieuwswaarde
van het moment te vergroten geeft Prof. Priemus (hoogleraar
Volkshuis- vesting) zijn bevindingen uit een groot onderzoek
als primeur weer. Met als gevolg; veel media aandacht.
Internationale Vrede van
Rijswijk
|
In 1997 is het
300 jaar geleden dat 6 Europese landen de internationale
Vrede van Rijswijk sloten. Het is voor het eerst dat via
diplomatieke weg vredes-onderhandelingen plaatsvinden. Straver
Communicatie organiseert 6 maanden lang diverse activiteiten.
Van wagenspelen en exposities tot een congres met vertegenwoordigingen
van ambassade’s en instanties. Van educatieve billboards
tot een grootschalige opera met 200 medewerkenden in de
openlucht en meer dan 25.000 bezoekers. |
Rijswijk kent talloze hoofdkan
toren en ministeries en officiële instanties. Vele van
hen participeren actief of sponsoren het bijzondere project
dat de herleving weerspiegelt van internationale betrekkingen
door de eeuwen heen. Maanden lang staat Rijswijk in de publicitaire
belangstelling.
Opening nieuwbouw 2e kamer
De nieuwbouw 2e kamer is gereed.
Straver Communicatie ontvangt het verzoek om een grootschalige
publieksfeest rond deze opening te ontwikkelen en te organiseren.
“Dansen op het plein” ontstaat. Een avondmuziekfestival
in de buitenlucht. Sfeervol verlicht. Optredens van grote Nederlandse
artiesten. Van toen en nu. Zonder pretenties. Alles met een
doel. Feest, feest, feest.
Vondelparkfonds
Het Vondelpark staat op moerasachtige grond. Fondsen zijn nodig
om grootschalige grondherstel en verhoging uit te voeren. Naast
de
Gemeentelijke bijdrage van Amsterdam zijn er gelden nodig van
het bedrijfsleven. Straver komt met de campagne. “”Laat
het Vondelpark niet zakken”” Een serie van charity
concerten en belangeloze optredens van cabaretiers en het concertgebouw-orkest.
Compleet met veiling van kunstwerken. Met opbrengsten voor het
fonds.
En verder…………………..
Sponsorbegeleiding
Straver communicatie begeleidde sponsorcampagnes en brandevents
voor
onder meer:Citroen, HBG, Mercedes, Scapa of Scotland, Mens Makelaars,
Marlboro, VSB, Haagsche Courant, AXA, Laura Fygi, Laurens van
Rooyen,
Het Goede Doel, Het Volksbuurtmuseum e.v.a.
Media ontwikkeling
Straver communicatie ontwikkelde pogrammaformats /concepten
voor:
TROS, AVRO, Endemol, Radio Noordzee, RTV West, diverse producenten
Bureau concepten
Straver communicatie ontwikkelde concepten voor:
DDB Result, Winkelman & van Hessen, BSUR, Optima Forma e.v.a
Project advies & management
Al ruim 15 jaar werkt(e) Straver communicatie als adviseur en
management aan communicatieprojecten, events, congressen, festivals,
media producties voor:
Parkpop, Uitmarkt, Profrond
van Nederland, Catamaran Course De L’’Europe,Rabopop
concerten, Brandweer/Politiefeest, gemeente Den Haag en Rijswijk,
Stichting Promotie Den Haag, Ministerie van Justitie, Ministerie
van Verkeer en Waterstaat, ING Nationale Nederlanden, Nederlands
Congres Centrum e.v.a. |
|
|