Leisure & marketing

Van attractiepark tot citymarketing
In de 21e eeuw wordt leisure gevormd door; immens grote attractieparken, festivals, beurzen, mega winkelcentra, woonboulevards, speciale evenementen en niet te vergeten de traditionele vormen van dagrecreatie –wandelen, fietsen, varen, bioscoop, restaurant, disco- die de mens massaal op de been brengen. Elk weekend, elke feestdag, elke schoolvakantie wordt door jong en oud aangegrepen om de vrije tijd zo optimaal mogelijk in te delen en te beleven. Kortom leisure.

Leisure & marketing
Leisure & marketing is binnen Straver Communicatie een traject dat ingevuld wordt door 2 vaste en 8 externe adviseurs. Zij deden jarenlange ervaring op binnen citymarketing, omroepen, culturele instellingen, festivals, congresmarkt, toerisme/recreatie en de entertainmentbranche. Uit deze krachtenbundeling ontstond een advies en organisatietak voor de vrijetijdsmarkt. Voor hun zijn de kernwoorden; pret, entertainment, landschap, media en conceptontwikkeling van toepassing.

Het dienstenpakket

1. Marketing en sales

  • Sponsoringadvies, bartering en fondsenwerving
  • Marktonderzoek en haalbaarheid
  • Publieks- en doelgroep onderzoek
  • Joint promotions en multi channelmarketing

    2. Conceptontwikkeling en creatie

  • Project en evenementenontwikkeling
  • Creatieve 3-D concepten
  • Innovatie (oa. Retailconcepten, horeca )

    3. PR en promotie

  • Publiekswervende campagnes
  • Media en persbegeleiding
  • TV coverage ontwikkelen
  • Joint mediapartners search
  • Realisatie communicatiemiddelen

    4. Operations

  • Event- en projectmanagement
  • Interim management
  • Begroting en budgetadvies
  • Publieksbeheersing
  • Vergunningen advies en overheidsoverleg

Voor welke markten werken wij;

  • Horeca……………. (hotel en restaurants)
  • Retail …………….. (winkelcentra, shoppingmalls, detailconcepten, showrooms)
  • Cultuur……………. (musea, theater, concerten, architectuur)
  • Vastgoed ………… (stedelijke omgeving, gebouwen, openbare ruimten en retailfuncties)
  • Stedelijke voorz….. (evenement & festival, stadsarchitectuur/openbare ruimte, pleinen)
  • Natuur…………….. (bezoekerscentra)
  • Recreëren………… ( recreatiegebieden en voorzieningen)
  • Entertainment……. (discotheken, cafe’s casino)
  • Events & festivals... (open air en grote beurzen)
  • Attractieparken…… ( conceptontwikkeling en promotie)


Leisure & marketing adviseurs werkten voor;

  • Nederlands congrescentrum……………….........……… (marketing en operations)
  • Het Volksbuurtmuseum…………………....… (fondsenwerving en bouwconcepten)
  • Stichting Promotie Den Haag ……………...……… (evenementontw. en uitvoering)
  • Endemol……………………………………………..... (TV concepten en participatie)
  • Gemeente Den Haag, Rijswijk, Utrecht, Nijmegen........................ (evenementen)
  • De Rijswijkse Schouwburg …………………...........…… (haalbaarheidsonderzoek)
  • Dienste Stedelijke Ontwikkeling Den Haag..… (imago en conceptontwikk.-gebied)
  • Darling Market …………………………..............… (beurs en evenementen advies)
  • Stichting Promotie Binnenstad…………….........……. (thema- en imagoprojecten)
  • VVV Katwijk en Noordwijk………………...........................……… (promotietours)
  • Jaap van Zweden concerts………………….................................…..(sponsoring)
  • The Rosenberg Trio …………………..................................…………(sponsoring)
  • The Residence Polo Cup…………...........…… (marketing en eventsmanagement)
  • European Festivities………………...........……… (Europees city promotie project)
  • Aanpakfestival………………………..............….. (gebiedsontwikkelings-promotie)
  • RAI Horecava……………….………...............…. (concepten en beursorganisatie)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met –0413-209 011