Veel
gestelde vragen
Heeft u ook een vraag over marketing
of communicatie- dan kunt u die stellen via de button reactie of info@stravercommunicatie.nl
- Waarom is een communicatieplan
nodig? Een communicatieplan is als een plattegrond. Het
wijst je de weg, compleet met timing, budget en verantwoordelijkheden.
Je bouwt tocht ook geen huis zonder tekening! Inzichtelijk op ieder
moment.
- Is een huisstijl noodzakelijk?
Een huisstijl is nodig voor ieder bedrijf dat zichzelf serieus neemt.
Een huisstijl wekt vertrouwen en straalt de professionaliteit van
de organisatie uit. Bedrijven worden primair beoordeeld op hun uitstraling,
pas als er werk verricht is kan de cliënt beoordelen of het
bedrijf ook echt vakbekwaam is.
- Is een imago van belang?
Ook een goed imago is naast een goede huisstijl van belang. Immers
het imago is het “”van horen zeggen””. Mond
tot mond reclame is nog steeds de beste reclametroef. Of de identiteit
ook aansluit op het imago wordt pas in de praktijk bewezen.
- Is interne communicatie van
belang? Deze vorm van communicatie is van belang voor grote
en kleine bedrijven. Immers; binnen beginnen is extern winnen. Goed
geïnformeerde en gemotiveerde medewerkers worden zo ambassadeur
van de onderneming. Zij zorgen dus voor imago, omzet en zichtzelferugverdienende
marketing.
- Hebben wij een corporate
brochure nodig of is een site voldoende? Die keuze is afhankelijk
van de aard van het bedrijf, haar markt en omvang van doelgroepen.
Veelal zijn beide nodig. Immers niet iedereen raadpleegt (al) internet
en een brochure blijft een snel en handig naslagwerk met de nodige
attentiewaarde. Belangrijker is om niet nodeloos te strooien met
brochures maar deze via aanvraag en mailkaarten te laten toezenden.
- Kan Straver Communicatie
voor ons de nodige media aandacht genereren? Laten we
maar onbescheiden zijn. Het genereren van media aandacht –
van krant tot TV- is onze kracht. Hoe wij dat doen kan je lezen
onder de button –projecten.
- Onze advertenties moeten
effectiever worden, hoe doen we dat? Te vaak blijkt dat
advertenties niet effectief zijn. Omdat ze niet voldoen aan de reclamewetten.
Of beantwoorden aan de wijze hoe consumenten lezen. Of is de grafische
opmaak niet goe. Het maken van goede advertenties is het werk van
ervaren copywriters en art directors. Laat het werk aan specialisten
over. Immers de drukker drukt, de site bouwer bouwt de site technisch
en de reclamemaker weet hoe je reclame maakt. Hoe zat het ook alweer
met de schoenmaker?
- Wij willen meedoen aan een
beurs/expo, kunnen jullie daarbij de communicatie en de logistiek
begeleiden? Beursdeelname is kosten- en arbeidsintensief.
Straver Communicatie realiseert al jaren beurs en stands. Wij doen
dat samen met specialisten. Samen behoeden wij opdrachtgevers voor
de valkuilen en weten hoe je live de klant en doelgroep tijdens
de beurs aan je kan binden. En vooral hoe te communiceren.
- Wij willen ook op internet,
hoe regelen we dat? Op internet gaan met een eigen site
kan op verschillende manieren.
A. laat de site door je neefje bouwen. B. kies
een willekeurig internetbureau uit de gidsen of C. praat een met
Straver. ( C lijkt de beste optie)
Ons standpunt is dat je drommelsgoed moet weten
waarover je wilt communiceren,hoe en met wie, wat de uitstraling
is. Kortom de marketing communicatiestructuur achter de site.
Velen kunnen technisch een site bouwen, makkelijk toch die bouwdozen!
Maar je laat die strategie toch graag over aan specialisten. De
volgorde is; 1. eerst strategie, 2. architectuur. 3. teksten en
foto’s en =4. techisch bouwen van de site. En niet te vergeten
hoe gaan wij de site in de markt promoten.
- Wij willen meer aan relatiebeheer
gaan doen, welke middelen moeten wij daarvoor gebruiken?
Niet voor niets zeggen wij; je adressenboekje is goud waard voor
iedere onderneming. Klanten zijn verkregen, veelal na jaren zweten.
Niet steeds op zoek naar nieuwe. Maar de huidige klanten koesteren.
Dat kan op veel manieren. Om te beginnen met het opzetten van een
goed klantenbestand, compleet met kenmerken. De middelen die we
inzetten om de klanten te blijven benaderen variëren van nieuwsbrief,
business seat, relatiegeschenken, knipselkranten tot meer persoonlijke
maatwerk acties.
- Wij hebben een interim PR-manager
nodig, hebben jullie in het netwerk een kandidaat? Na meer
dan 20 jaren in de “”communicatiebusiness”’
beschikt Straver Communicatie over een netwerk van ; communicatiemanagers,
eventsmanagers, redacteuren, art directors etc. Wij willen zeker
geen detacheringsbureau zijn. Maar kunnen wel degelijk echt adviseren
waar een bedrijf behoefte aan heeft en een passende match maken.
Wij sturen zeker geen “”uitzendconsulente””
op het dak van onze clienten. Daarvoor vinden wij communicatie te
belangrijk en ons netwerk te waardevol.
- Kunnen jullie een persbericht
en een speech voor de directeur schrijven? Mediabenadering
en onderhoud, in combinatie met het schrijven van lees- of spreekteksten
is al jaren bij ons een dagelijkse bezigheid. Wij kennen de trucs
en kracht van het woord. Weten hoe je het gehoor vast kan houden
en de boodschap over kan laten komen.
- Wij willen graag een nieuwsbrief
voor onze organisatie, kunnen jullie de redactie daarover voeren?
De kennis die wij hebben van het, door ons dagelijks geschreven
woord, zetten wij in voor opdrachtgevers. Van Nieuws-en managementbrief.
Van interview, colomn, reportage tot historisch overzicht. In lijn
met de identity, de huisstijl en vooral helder geschreven.
- Wij moeten een voorlichtingscampagne
ontwikkelen. Willen jullie de campagne schrijven en budgetteren?
De Voorlichtings of communicatiecampagne is het fundament van acties.
Daarin niet alleen de communicatiedoelen, begroting, mediaselectie,
maar ook timing en momenten van evaluatie om tijdig te kunnen bijsture.
- Wij denken dat een sponsorship
een goed instrument is. Willen jullie ons begeleiden, adviseren
en behoeden voor valkuilen? Sponsoring is een redelijk
nieuw gebied. Onze adviseurs zijn praktijkgericht. En hebben echte
kennis van zaken. Onder de button projecten of diensten tref je
aan voor wie wij werkten.
- Willen jullie dit grootschalige
evenement begroten en het eventsmanagement op je nemen?
In beleveniscommunicatie/events ligt onze roots. Wij weten wat er
voor komt kijken om live te communiceren. Dat alles als een puzzle
past. Immers reclamebureaus ontberen die kennis. Eventsmanagement
is een vak apart. Met verstand van concept, kosten,consumenten boeien
en communicatie. Een evenement moet in een keer goed zijn.
- Ons bedrijf bestaat 60 jaar,
kunnen jullie daar activiteiten voor ontwikkelen? PR events
als jubilea ontwikkelen wij als onderdeel van het communicatiemanagement
van een bedrijf. Een feest of activiteiten maken deel uit van het
imago, klanten of medewerkers binding. Dat dient overdacht te worden.
Immers je staat in de “”kijker””. Het afbreukrisico
kan groot zijn. Dat doet de secretaresse er niet even bij.
- Kunnen jullie het secretariaat
van een symposium op je nemen? Met de organisatie van een
symposium of congres is het niet anders dan evenementen. Straver
Communicatie heeft hiervoor een speciale tak in het leven geroepen
onder de naam- www.decongresbalie.nl
;
Voor jouw vragen – klik
op de button reactie op de homepage. |